Sunday, March 15, 2009

**~salam alaik~**


Bismillahirrahmanirrahim..


puas kurayu, puas kuseru,

jawapanmu tetap yang dulu.

oh, sukarnya mengajakmu!

namun, kasihku padamu cukup padu,

lantaran itu,

aku kan terus menyerumu,

pada yang satu.


kugenggam kukuh suatu azimat,

"kita hanya penyeru,bukan penghukum."

ya Allah, kuharap bantuan-Mu mengiringiku.

seru dan terus menyeru,

itu tugas Rasul-Mu,

akan kuteruskan semampuku,

hingga ke hujung waktu.


"Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berjuang pada jalannya dengan berbaris-baris seolah-olah mereka bangunan tembok yang sangat rapat" (as-Saff : 4 )



monolog penulis : ** kerana kasihku pada yang maha ESA, aku mencari cinta-Nya..

mencari makna diri ini dalam kembara hidup yang entah bila penamatnya.. Yang Khalik itu jua yang al-Alim.. maka ya Allah.. kuatkanlah hati ini dalam menempuh mehnah perjuangan, sabarkanlah hati ini dalam menghadapi kekalutan dalam jiwa, tenangkanlah hati ini agar bisa lidah ini berzikir dengan tertib.. katakanlah kalau bukan rahmat kasih sayang-Mu, atau bukan dengan kemaafan-Mu, aku ini hampir putus asa, tak semestinya rahmat-Mu yang kutunggu, setidaknya kemaafan-MU.. YANG AKU PINTA.. AKU INIKAN HAMBAMU.. KALAU BUKAN BELAS KASIH-MU.. SIAPA LAGI YANG MENGASIHIKU?

No comments: