Sunday, May 31, 2009

masaku-curi.

Hari ini balik uia semula.semester baru untuk kali ini.
Saya mahu curi-curi masa ini sedikit buat taip-taip sesuatu diblog.
Walaupun agak penat + letih tapi jari jemari masih mampu bersenam-senam di keyboard.
Tahu sajalah,bila semester baru buka, azam setinggi langit.kemungkinan blog akan berhabuk dan bersawang-sawang bila sudah lama tidak dijenguk akan berlaku.mungkin.

Baru pulang dari kampung tercinta di kelantan sebetulnya.jadi frasa penat dan letih ini adalah result daripada perjalanan dari kampung yang jauh di kelantan ke shah alam. lawat-lawat nenek yang sudah tua dan sakit-sakit. kasihan nenek.sungguh.umurnya sudah 90 tahun lebih-lebih sedikit. apabila sudah tua, apalagi yang diharap pada badan yang tidak berdaya? Rambut yang memutih dan otot serta tulang temulang yang sudah lemah kerana sepanjang kehidupannya memikirkan anak-anak yang perlu diberi makan dan besarnya boleh jadi manusia.hati yang bermacam rasa kerana tidak tahu hingga bila lagi boleh bernafas dan melihat anak cucu.oh.kasihan nenek.

Kasih sayang dan perhatian harapan nenek.saya tahu.matanya yang sepet kecil itu bercerita pada saya.walaupun tanpa suara nenek beritahu.tapi saya tahu! Nenek bersuara sedih bila saya mahu pulang.oh.yang diharap pada hati saya, supaya saya tabah.semoga nenek juga terkena tempias katabahan hati saya walaupun saya juga menyembunyikan kesedihan seperti nenek yang menahan air mata tuanya tapi tidak mampu.

Bila lagi agaknya boleh bertemu sama nenek?
Semoga saya punya umur yang panjang dan sentiasa berlapang dada untuk bertemu nenek.
Agar masih boleh melihat senyumannya bila dia melihat saya.tapi,siapalah yang tahu.kesempatan itu adakah milik saya. Allah jua pemilik segala ketentuan.





kampung.


pokok-pokok tepi kampung.



kampung di pasir puteh.


tengahari yang redup tapi panas.


Juga buat satu-satunya adik tersayang,awin.
Cuti kali ini tidak berkesempatan untuk jumpa sama adik yang satu itu. adik bersekolah asrama.
Dia bercuti dan saya perlu pulang ke uia.
Tapi tak mengapa.senang sedikit adik belajar dengan nyaman tanpa gangguan dari kaklongnya ini.
=)

Adik boleh mengulangkaji dengan tenang dan tidaklah diganggu dengan kaklongnya yang ashik sahaja mahu berbual-bual itu dan ini.juga tidak diganggu kaklongnya yang akan bising-bising bila buku-buku adik ditinggalkan lama diatas meja belajar tak disentuh lantaran adik terpaku lama didepan tv. =)


kad handmade adik untuk saya.

Belajar rajin-rajin ye awin.SPM yang tidak lama lagi itu, semoga awin boleh jawab dengan hebat. Semoga rezeki kejayaan anugerah Allah itu milikmu.
Kasih dan sayang dari kaklong.

3 comments:

Nor Halimah Ahmad Ramli said...

seronoknya pulang ke kg...

langittasbih said...

imah~
seronok lah.
ashik di bandar yang bising.
baik ke kampung yang nyaman.
hehe..
meh lah datang kampung.
=)

Nor Halimah Ahmad Ramli said...

huhu nak ikot...
ting tong..