Friday, May 15, 2009

SAHABATKU.


Teet..teet..
Teet..teet..


Oh.ada mesej masuk.

1 message received
Sender : wani

“bila kekuatan yang dipohon, Allah beri rintangan untuk kita hadapi. Bila kebijaksanaan yang dipohon, Allah beri masalah untuk diselesaikan. Bila kasih Allah yang dipohon, Allah beri orang yang bermasalah untuk kita bantu. Bila pertolongan Allah yang dipohon, Allah beri kita peluang untuk diambil. Ya Allah, suburkanlah hati kami dengan rasa syukur dan kasih terhadap-Mu. Jika berteman, terimalah dia seadanya kerana dia hanya seorang sahabat yang hanya manusia biasa. Maka bersahabatlah kerana Allah. Moga ukhwah yang dibina sentiasa diberkati-Nya”.

subhanAllah.rindu pada sahabat.terima kasih wani atas mesej yang dihantar pada saya.
Biarlah mesej-mesej seperti itu seakan sudah hampir banyak dalam kandungan saved message handphone ketinggalan zaman saya itu.
Beri peringatan pada saya untuk difikir-difikir dan direnung-renung.
Itulah tugas sahabat kan? =)

Hanisah juga.sanggup me ‘missed call’ saya selalu semata-mata untuk bangunkan saya awal pagi menghadap yang maha Esa.walaupun sahabat yang seorang ini sekarang di Kelantan. maklumlah,UIA sedang dalam musim cuti. Kasihnya saya pada sahabat-sahabat.sungguh.

Manisnya ukhwah!

RABITAH HATI.

“ya Allah, Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihi-Mu, bertemu untuk mematuhi perintah-Mu, bersatu memikul beban dakwah-Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariat-Mu, maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya. Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini akan jalan-Mu yang sebenar. Penuhkan hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung malap. Lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat tentang-Mu. Jika Engkau mentakdirkan mati , maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama-Mu. Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong”.

ameen~**

No comments: