Saturday, November 20, 2010

catch a falling star

Bismillahirrahmanirrahim.

Saya selalu berimpian dan bermimpi yang indah-indah. Maksud saya, berharapan yang baik-baik. Terima kasih Allah kerana beri saya ruang dan peluang untuk merasa betapa indahnya bermimpi yang indah-indah dalam hidup. Tapi, impian dan mimpi saya letak bersebelahan dengan realiti. Saya berpegang pada realiti hidup kerana saya tahu saya berpijak di bumi yang nyata, menghirup udara yang nyata dan merasa sang angin biar saya tak mampu melihat rupa sang angin.

Membiarkan realiti duduk baik-baik sebelah mimpi tak bermaksud saya mahu menghalang mimpi untuk di capai. saya akan biarkan mimpi jadi nyata kalau kenyataannya memang begitu. Tapi kalau mimpi itu kenyataannya tidak begitu nyata, maka saya biarkan realiti membayangi mimpi. Yang jelas dan hak lebih baik bukan?

Lalu, setelah semuanya, segala-galanya silalah serahkan pada Allah. Ini lebih indah.


bercinta sampai syurga



No comments: