Monday, February 11, 2013

dah jadi rindu lagi

Bismillahirrahmanirrahim.


asif jiddan incik blog kerana membiarkan kamu kosong tanpa mesej mesej da'wah. juga buat orang yang sudi baca 'blog yang pandang sebelah mata belum tentu pun sudi'.kreekkk kreekk. (goyang goyang biji mata).

aha! bukan apa, rasa macam lagi best dan feel lebih kalau dapat tulis tulis dengan tangan sendiri lalu mengeluarkan tulisan sendiri di atas helaian kertas sendiri untuk di baca sendiri sendiri. kan dah panjang lebar.  --" shewshhh.

sampai saat menaip ni pun sebenarnya kinda know nothing to write on and hatta tajuk post tak terfikir dan di taip pun. i just realise how much i miss blogging and surfing the net berlama lamaan. (sebab nearly a year internet hanya di surf-surf bilamana there are tons of assignment) or perkara penting such as e-mail-ing, google-ing yang tidak dapat tidak harus juga dibuka link nya. or else i dunno what i should do with the net (weird tak? ahah :D) and minta lah tolong orang orang tersayang untuk tolong cek kan saja apa yang patut. admitting the fact that im not deeply into techno-techno thingy. nawaitu 'pasang' internet dekat incik henpon pun tak terlaksana lagi due to the fact no. two that i just dun realise much, it would be useful someday. oh, akrimi !! 


back to the real message of the post now, (hishh, suka hilang fokus akrimi ni), i know sudah ramai antara kita yang sudah disentuh nikmat manisnya iman. nikmat berkasih sayang dengan taufik dan hidayah. tapi, sebanyak mana nikmat ini kita kongsi dengan orang lain lalu mereka sama sama merasa dengan deria mereka sendiri, indahnya hidup dengan hanya mencintai Dia lalu Dia memberi pulang cinta-Nya untuk kita rasa dan kongsi? 

jannah itu indah, cantik, osem, gorgeous, hensem lagi lawa, tak best duduk sorang sorang. jom ajak ramai ramai orang- mencintai jalan tarbiyyah dan da'wah yang memerlukan mereka yang punya mujahadah tinggi sebab, benar, mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis saudaraku! (seronok seronok bahagia macam nak loncat loncat tengok ramai orang sama sama berjuang - tegakkan Islam walau apa cara sekalipun yang kita semua mampu insyaAllah).

semoga Allah redha. 

2 comments:

Azwin Shukri said...

haruslah ada yang membacanya. proven! i was here lalala :P

InshaAllah. Jom sama sama berjalan dan terus berlari dalam jalan ini, kita dah kat belakang dah ni. kena cepat!! :)

4:95-96

:))

Salam rindu dari galway :')

langittasbih said...

haha.thank you muchos si kecittt :)
i know you will :)

insyaAllah.a ah la. kita kena naik kereta F1 la kot. naik kereta kodok semput pulak. :))

rindu juga dari err, uia :))