Sunday, October 25, 2009

baru teringat.

2 bulan lepas.

masyitah : kak, jangan lupa ye habiskan silibus usrah tu dengan adik-adik 1st year.

akrimi : a'ah lah.ok2.insyaAllah.ingat nak buat minggu ni.minggu depan dah start sibuk lah.

masyitah : ok.ucu ingatkan je.nanti tak lah susah pada kak atau orang lain.kalau kak tak faham apa-apa, kita boleh bincang sama-sama topik tu sebelum bincang dengan adik-adik.

akrimi : terima kasih ucu. ucu dah habis semua bab?

masyitah : dah.




***************************************************************
pagi tadi belek-belek balik kertas dalam fail ungu.
Ya Allah..
baru teringat!
ternampak selitan kertas silibus usrah tu..
patutlah hati ni rasa tak tenang.sungguh.
apala ni..ya Allah..

ada lagi satu topik usrah saya tak sentuh dengan adik-adik berlima tu.
terlupa langsung tentang.. saya..si kakak yang terlupa berusrah bersama adik-adiknya.

aduhaii.
sudahlah mahu ke Gombak dah.
takkan lah mahu letak tanggungjawab tu pada sahabat-sahabat naqibah yang lain di Nilai.
atau perlu saya ke UIA nilai minggu depan?

tak boleh jadi ni..
mana saya letak tanggungjawab saya ni..
hanya Engkau jua mengetahui hati ini..

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengkhianati Allah dan Rasul (Muhammad) dan (juga) janganlah kamu mengkhianati amanat-amanah yang dipercayakan kepadamu, sedang kamu mengetahui." (al-anfal : 27)
( tengok cermin.nampak muka sendiri. )
huhu~

No comments: