Saturday, May 21, 2011

Student Exchange Programme-memory in Yogyakarta II

Bismillahirrahmanirrahim.

syukur alhamdulillah untuk nafas yang masih Allah pinjamkan dan rahmat-Nya yang tak terhitung banyaknya. sudah selamat sampai Malaysia petang semalam. ah, perjalanan merentas langit biru selama 2 hours and 30 minutes itu tak cukup membuat saya merasa saya telah ke negara yang lain. ahahh. :)) sedar-sedar dari tidur, burung besi gergasi sudah mahu menjejakkan tayarnya di bumi malaysia.

sedih dan sayu sebenarnya meninggalkan teman-teman indonesia di UMY juga dosen-dosen yang terlalu baik with 9 of us. meninggalkan UNIRES dan Fakultas. melihat kali terakhir student office IPOLS (International Programme for Law and Syariah) yang mana begitu banyaknya masa kami dihabiskan di office itu. 25 days di jogja macam terlalu sekejap. terasa separuh hati masih lagi di bumi jogja. tapi ya, setiap pertemuan pasti ada perpisahan kan? so, lets time decides. insyaAllah, ada rezeki pingin sungguh-sungguh kembali ke sana. kata mishbahul huda alfarisyi pada kami,

"ketawa aku adalah ciri khas, paling enggak itu satu dari semilyar alasan yang membuat kamu wajib datang lagi ke jogja"

ah, terlalu banyak pesan dari teman-teman di fakultas hukum UMY itu yang menaruh harapan untuk bertemu lagi dengan kami. insyaAllah. lagi pula, rindu pada teman-teman di sana pasti terubat nanti because 10 selected students from Fakultas Hukum UMY will come to UIA insyaAllah from October this year till November.

and, terima kasih yang sangat banyak to all UMY committees yang sangat baik hati dan tak penat melayan karenah setiap satu dari kami orang malaysia yang banyaknya antara kami tak begitu biasa hidup susah. but, believe me, kesusahan itulah kenangan paling manis untuk dikenang. :) panjang umur kita jumpa lagi ok!


these are some of the committees members from IPOLS, UMY. gambar yang ada je lah yang boleh menempel at this blog. gambar yang takde doesn't mean mereka enggak diingati sama saya. :)


from left: Anindita, Damas Bariek, Miki AB

from left: Arum, Resa Wilianti, Novi, Gatot, Ikhwanul Muslim

from left: (depan) Mishbahul Huda, (belakang) Husnul maaf, Raid, Albert Norman, Syaprianto

from left: Ria Haryanti, Rizaldy Anggriawan, Slamet

Hasbi

Dinda Darojatun Solihah


have a good life, friends.

No comments: