Saturday, January 2, 2010

inside.

Bismillahirrahmanirrahim.

while i'm waiting for the bus under the hot sun..
......................................................................
"adik janganlah merajuk kalau tak dapat tu.. tak dapat ni..
kan tak elok macam tu anak ibu muka masam"

"adik nak jugak kotak kaler baru. kawan-kawan ada kaler baru.pensil box baru.beg sekolah baru.kasut baru."

"barang adik kan elok lagi.ada duit banyak ibu beli ye"


pity the old mother. semoga si adik tadi membesar dengan erti susah payah dan syukur. mengingatkan saya agar tak membiasakan diri meminta-minta pada umi dan ayah. harusnya saya yang memberi pada mereka. bukan lagi mengharap itu ini seperti budak kecil. apatah lagi mahu menyusahkan mereka.nauzubillah.rindu umi ayah.selalu.




langittasbih.


4 comments:

Nor Halimah said...

ni mase td ye?

tintamujahidah said...

a'ah imah..
mase tunggu bas kat giant..
yelah..
orang tu tinggakkan rummate..

heeee~`

=)

cha'a said...

bgosnye kak..
kte pown skng..
pegi mne2 pown
msti tros reflect
as life let us learn

alhamdulillah..

kak..
kite rindu kakak..

=(

tintamujahidah said...

yup.
life let us learn.
and do let urself learn from it.
sometimes it hit us back.
how bad our thinking..our attitude..our bla.blaa.bla.. (u know what)

chaa..

kak slalu rindu chaa.
nma je dok dekat.
nak nampak lesung pipit chaa pon susah.. haha.
=)