Monday, November 23, 2009

want some?

Bismillahirrahmanirrahim.



"adik nak? ". saya tunjukkan sebiji gula-gula cadbury choclairs atas telapak tangan.
adik menggeleng tersenyum malu sambil matanya melihat-lihat ibunya ditepi.

saya senyum kembali. " ambillah".
ibunya pula membalas senyuman saya.
"ambik tu kakak kasi.." si ibu bersuara lembut.
adik ambil, buka plastiknya lalu gula-gula masuk kedalam mulut.

.......
gula-gula pun habis dengan cepat kerana si adik mengunyah dan memamah gula-gula dengan lajunya. sedap mungkin.
"nak lagi? "
"nakkkk.."

saya berikan lagi tiga untuk si adik.
biarlah adik berbahagia mengunyah gula-gulanya..
masih ada sepeket lagi dalam beg saya.


lokasi : bank muamalat shah alam.
masa : 11.30 pagi.

berlaku ketika lama benar menunggu giliran ke kaunter.






*semua orang suka gula-gula*

No comments: