Saturday, July 18, 2009

rindu.

Pulang ke rumah sempena cuti mid-sem yang sebentar cuma.alhamdulillah.dapat juga jenguk-jenguk umi dan ayah.sudah lama tidak balik.maka kepulangan ke rumah di shah alam dengan hati yang penuh kerinduan.rindu pada umi.pada ayah.pada bilik.pada rak buku.pada rumah dan isi-isinya. =)

Rindu juga pada asilah.Sahabat lama di mrsm.

Saya bertolak pulang pun sudah agak lewat.maklum saja,semester kali ini setiap hari jumaat kelas akan habis jam 5 petang.maka,sampai di KL central hampir mahgrib.terus saja ke surau berdekatan menunggu waktu maghrib dan solat disitu.habis bersolat,tiba-tiba saya rasa ada orang memegang tangan saya dari belakang.subhanAllah.. asilah!.rindu pada asilah.kami berbalas senyuman dan bersalam.tak sangka pula jumpa asilah disitu.sudah lama tak bertemu sama asilah.selepas tamat sekolah semalam adalah hari pertama kami jumpa semula.tapi,perbualan tak boleh dipanjangkan.memandangkan asilah belum lagi bersolat dan perlu menunggu kakaknya. Ingat mahu tunggu saja asilah selesai solat.tapi kata asilah tak perlu kerana dia ada urusan dengan kakaknya.maka,pertemuan setakat itu saja.insyaAllah panjang umur kita jumpa lagi ye asilah. Rindu sungguh pada asilah. =)

Rindu pada adik awin.itu mesti.tapi adik awin tidak pula bercuti.waktu cuti selalu saja berlainan.jawapannya,telefon sajalah alat perhubungan setia.

Bangun pagi tadi badan rasa tidak begitu sihat.mungkin kerana terlalu letih dengan bermacam kerja yang datang dan pergi.lalu saya khabarkan pada umi.umi yang risau itu terus saja bersiap mahu menghantar saya ke klinik.kasihan umi.walaupun saya sudah katakan padanya saya boleh pergi sendiri.klinik lagipun tidaklah jauh mana dengan rumah. Tapi seorang umi itu tetap umi.umi yang sentiasa risau akan anaknya.pagi-pagi lagi sudah hantar saya ke klinik.Doktor kata saya Cuma demam biasa.apa pun umi,terima kasih ye atas kebaikanmu. =)

Maka saya rindu.terasa seperti saya yang masih kanak-kanak.saya yang kecil dan umi perlu bersusah payah menghantar ke klinik tiap kali sakit.rindu saat kecil dulu..



Mood : demam sudah pulih.kerinduan terubat. =)

No comments: