Tuesday, June 21, 2011

half of the book

Bismillahirrahmanirrahim


kamu bertanya perihal ku tentang hidup, dan jawabku mudah,

"seinci dari sisi hidupku adalah bilamana aku tidak terasa terasing jika aku tidak tahu movie terbaru di pawagam, tidak juga terasa terasing bilamana aku tidak tahu beg tangan Gucci terlatest, wedges terhangat di pasaran, shawl model terbaru, makeup Revlon ter-hot, dress terbaik dari Zara atau lagu terbaru lady gaga. apa yang aku mahu ialah hati yang rasa terasing bilamana aku masih merangkak membaca al-Quran dengan tajwid yang baik, rasa terasing jika solatku masih tidak sempurna, terasing bila banyak sungguh perihal agama ini yang aku masih buta, terasing bila akhlak ku tidak cantik dan terasing jika aku kata diri ku ini perempuan Islam tapi tidak pada cara ku dan roh ku"



langittasbih

No comments: